28 декември 2016 г.

2016 in books

2016 in books



Доста се чудех по какъв начин да напиша този пост, но накрая реших, че вместо да направя няколко различни поста ще напиша само един и с него ще се опитам да обобщя книжната ми равносметка за 2016.

В началото на годината си поставих целта от 45 книги, въпреки че от самото начало смятам, че не броят е важен. Честно ли, не очаквах да ги прочета, а още по-малко почти да ги удвоя. 83 свята, в който се пренесох, 83 истории, които ме завладяха. Някой от тях винаги ще останат част от мен, за други ще забравя, а трети да речем, че от самото начало не се спогодихме. Но именно през тази една година прочетох едни от най-невероятни книги до сега, дори бих казала, че в читателски план това е най-силната ми година.

Сега докато си разглеждах прочетени книги, се замислих, че всяка една ме връща в определен момент от изминала година и някак си ми става приятно, че независимо от всичко случило се през това време, книгите са останали част от ежедневието ми. Можело да има дни или седмици, в които да не чета, но накрая винаги се връщаш при това, от което имаш нужда. Понеже ми е невъзможно да избера само по една любима книга на месец, или някакво определено число за година, мисля да опитам нещо друго, така че се надявам да се получи и да не ви отегча с излишни приказки.

Януари


1.Друговремец – Диана Габалдон
(Ще кажа само по едно изречение за първата и последната книга от всеки месец. Въпреки че тук е излишно, Друговремец значи много за мен, а това че една година по-късно ще продължа с поредицата си е съдба.)
2.Крадецът на книги – Маркъс Зюсак
3. Въглен в пепелта – Сааба Тахир
4. Индия Плейс – Саманта Йънг
5. Кралица на Тиърлинг – Ерика Йохансен
6. Бъди с мен – Джей Лин
7.Изгубени завинаги – Сюзън Бет Пфефър
8. Разнищи ме – Техере Мафи
9.  Лъвът, вещицата и дрешникът – Клайв С. Луис
(Рядко ми се случва да харесам филма повече от книгата, но този път се получи така, въпреки че за по-младата аудитория е прекрасна.)

Февруари


1.The kiss of deception – Mary E. Pearson
(Има много книги, за които мога да кажа, че plot twist та ме е изненадал, но честно тук просто ме удари като гръм от ясно небе. Сигурно с дни не можех да си обясня как не съм загряла по-рано, а да не говорим, че самата история е необичайна. )
Двор от рози и бодли – Сара Дж. Маас
3.Doon – Carey Corp
4.Слепия Херцог – Теса Деър
5. Кери – Стивън Кинг
(Първата книга, която прочетох на автора и може би очаквах малко повече. Не че няма да прочета и някоя друга негова, защото Кери определено не е в списък с книги, които не харесвам, но май просто очаквах друго. )

Март



1. Пробудена любов - Дж. Р. Лорд
(Това е моят месец на Дж. Р. Лорд и братството на черният кинжал, какво да кажа, обичам си я и това, че съм прочела първите 5 за месец го доказва, обикновено не го правя. )
2. Аз преди теб – Джоджо Мойс
3. Освободена любов - Дж. Р. Лорд
4. Перфектната химия – Симон Елкелес
5. Тъмна любов – Дж. Р. Лорд
6. Вечна любов – Дж. Р. Лорд
7. Споделена любов -  Дж. Р. Лорд
8. И заживели щастливо – Кийра Кас
(И тук както при Кери просто прочетох книгата без особено да се задълбоча в нея.)

Април


1.Кралица на сенките – Сара Дж. Маас
(Определено един от най-трудните месеци за оценка, просто защото обожавам всяка една от тези книги. Всяка една си заслужаваше отделеното време.)
2.Лейди полунощ – Касандра Клеър
3.Гневът и зората – Рене Ахдие
4.Битката за лабиринта – Рик Риъдън
5.Проклятието на титана – Рик Риърдън
6.Сянка и кост – Лий Бардуго
(Въпреки че ми вървеше малко мудно в началото, книгата определено успя да ме изненада. )

Май



1.Stuck-up suit – Vi Keeland
(Този месец не е изпълнен с книги, който да запомня, но пък бяха приятно разнообразие. Очевидно е бил месец основно на романтика)
2.Stepbrother Dearest – Penelope Word
3.Ваканция в Тоскана – Сюзан Елизабет Филипс
4.Never, never – Colleen Hoover
5.Самодива – Краси Зуркова
(Не съм сигурна какво да кажа, просто това не беше моята книга, прекалено много неща не ми харесаха.)

Юни


Принцеса с часовников механизъм – Касандра Клеър
(Тази книга просто може да те остави без думи, всеки които я е чел ще ме разбере.)
Звезден Полет – Мелиса Ландърс
Свещена любов – Дж.Р. Лорд
Призраци в моята глава – Поул Трембли
Фенка – Рейнбол Роуъл
(Знам колко фенове има авторката и това може би е единствата и книга, която почти харесах, но просто както се казва не е моята чаша чай.)
  
Юли


1.Ugly love – Colleen Hoover
(Една от любимите ми романтични поредици, който успяха да ме запалят по авторката, а и май се очаква скоро да я видим и на българският пазар.)
2.Домът на мис Перигрин за чудати деца – Рансъм Рингс
3.Легендата – Мари Лу
4.Грубо палаво момче – Кристина Лорен
5.Сладко палаво момче – Кристина Лорен
6.Скотланд Стрийт – Саманта Йънг
7.Фантастичните животни и къде да ги намерим – Дж. К. Роулинг
8.Ангелска кръв – Налини Синг
9.Never, never part 2 – Colleen Hoover
10. 451 градуса по Фаренхайт – Рей Бредбъри
11. Прикачен – Рейбол Роуъл
(За да не се повтарям, вече знаете какво мисля.)

Август


1.Академия за вампири – Ришел Мийд
(Просто мога да кажа, че обожавам поредицата, умишлено у чета бавно, защото не искам да свършва.)
2.Изчезналият герой – Рик Риърдън
3.Harry Potter and the cursed child  - J.K Rowling
4.Последният олимпиец – Рик Риърдън
5.Град от кости – Касандра Клеър
6.Правилата на привличането – Симон Елкелес
7.Парченца от нашият живот – Хелене Дънбар
8.Obsessed – Deborah Bladoh
9.Never, never part 3 – Colleen Hoover
10.Стъкленият меч – Виктория Айвярд
11. Елинор и Парк – Рейноб Роуъл
(Ако някой се чуди защо въпреки че не харесвам авторката трети месец поред я чета, ами имаше си причина. Първо исках да видя за какво става дума, после да и дам още един шанс и накрая защото беше част от предизвикателството ни за месеца.)

Септември


Хари Потър и философският камък – Дж. К. Роулинг
(Всички знаете мнението ми за поредицата, излишно е да казвам друго, затова тук ще вметна колко много се влюбих в Синът на Нептун, цялата поредица е уникална, но просто в последно време не чета много, а и отвикнах да чета на електронен носител, затова и още не съм довършила поредицата…а трябва. )
1.Синът на Нептун – Рик Риърдън
2.Златният мост – Ева Фьолер
3.Мило палаво момче – Кристина Лорен
4.Всичко, всичко – Никола Йънг
5.Сърца за разбиване – Али Новак
6.Under the never sky – Veronika Rossi
7.The Hotel 1-3 – Lola Darling
8.Autumn in London – Louise  Bay
9.Ш-ш-шт – Бека Фицпатрик
(В сравнение с Паднали ангели направо обожавам тази книга, но нещо ми липсваше.)

Октомври


1.Ледено ухапване – Ришел Мийд
(Излишно е да казвам, че това е поредица, която обожавам, имам чувството, че всяка една става по-добра. В първата книга до известна степен знаех какво ще стане, защото бях гледала филма, но тук момента на изненадата определено присъстваше.)
2.Найтингел Уей– Саманта Йънг
3.Сирената – Кийра Кас
4.Obsessed part 2– Deborah Bladoh
5.Obsessed part 3 – Deborah Bladoh
6.След – Анна Тод
(Умишлено поставих книгата на последно място, защото и аз не съм сигурна какво мисля за нея. Прочетох я цялата и до известна степен ми беше интересно какво ще се случи, но от друга страна просто не можах да вникна в нея.)

Ноември


1.Ангелско нашествие – Сюзън Ей
(Тази книга доказва, че може да смесиш две напълно различни идеи и да се получи нещо уникално. Просто самият свят е на границата между две реалности и нямам търпение да разбера как ще се развие всичко.)
2.Bosman – Vi Keeland
3. Килия номер 7 – Кери Дюъри
(Както забелязвате прочетените книги намаляха рязко, но не бих сложила Килия номер 7 в списъкът с книги, които не харесва, напротив определено беше доста различна и оригинална.)

Декември


1.Бляскавият двор – Ришел Мийд
2.Дете на пустинята – Олуин Хамилтън
Този месец още не е приключил и тайно се надявам да прочета още една книга, затова ще оставя списъкът до тук.

Време е да приключа този извънредно дълъг пост, като погледна назад това беше една прекрасна година, надявам се и вашата да е била такава. Не се наемам да сложа линк към всичките ревюта просто, защото са прекалено много, но голяма част от тях може да намерите в блога, ще се радвам да чуя и вашите любими и не чак толкова любими книги за отминалата година. А ако искате да попитате за някое определено заглавие ще се радвам да ви отговоря. 


2 коментара:

  1. Аз ще запомня тази година (и по-скоро лятото ми)с Академия за вампири и Кръвни връзки на Ришел Мийд. Ако можех и аз като теб да чета книгите по-бавно.. Но нещо ме чувъркаше отвътре да ги прочета, да разбера как свършват. И после живях в света на книгите още месец :D А най-добрите самостоятелни книги, които прочетох са този месец: Коледна песен, Крадецът на книги и Птицата убийца. Последната е по-малко известна, но я погледни - заслужава си. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Понякога и аз не успявам да чета по-бавно, но наистина се опитва, особено заради книги като Академията, а да се надяваме скоро и Кръвни връзки. Благодаря за предложението, ще я погледна. Приятно прекарване на Новата година. :) ^^

      Изтриване